Utseendet, De där viktiga?

Varför spelar utseendet en så stor roll idag? Varför vill alla vara snyggast?
Varför bryr man sig om vad andra tycker om en? Varför tar man åt sig av vad någon annan tycker ?
De har blivit en del av våran vardag.
Varför gömmer vi tjejer oss bakom massa smink? Vad har vi att dölja? Att vi ser naturliga ut? Att människor ska tycka att vi ser förjävliga ut? Men varför ska man då ta åt sig av människor man inte känner?
Varför bryr man sig om vad killen i skolan eller på bussen tycker?
Vill ni att han ska ta dig för ditt utseendet eller för den du verkligen är?

Sen ser vi en snygg tjej på stan, vi härmar henne, hennes gångstil, hennes sätt att prata vi tar efter henne i hopp om att tas som henne, hon anses ju vara snygg.

Snygga människor eller de som anses vara snygga människor rättare sagt, ses ju oftast med de som anses snygga för hur skulle en människa som anses snygg kunna umgås med en som ansågs ful? Varför? Varför tycker de som anses vara snygga att de inte får ut någonting av de som anses vara fula?
De som anses snygga är med varann för att de känner att de får ut mer av de? Mer av vadå? Känslan att få tillhöra de mest populära?

Sanningen är nog att fula människor skrämmer oss, men varför då?
Vad är de ens som gör att en människa anses ful? Är de hårfärgen, längden, klädstilen, ögonfärgen som avgör eller vad?
Vem har ens rätt att tycka att någon är ful när vi alla har olika smak?
Vem har ens rätt att nervärdera en annan person bara för att han/hon tycker annorlunda?


Jag är inte snygg, jag är inte populär, jag är ingen som folk ser upp till.
Jag är inte tjejen på stan som folk tar efter, jag är bara en i mängden.
En av de som kanske anses fula?
Jag är inte den personen som folk skryter om att de känner, Jag är inte den personen som folk vill vara inte ens för en dag.
Men jag är iallafall mig själv !

Kommentarer
Postat av: Alex

Tänker precis likadant som dig i det där. Inte vill man väl vara med någon som inte är sig själv? Skulle aldrig kunna vara bästa vän med någon som inte är sig själv heller, kan inte lita på sånna personer. Förresten tkr jag att du är skitsnygg! :)

2011-01-17 @ 17:37:28
URL: http://tasspuls.blogg.se/
Postat av: Alex

SV: Inte jag heller, hade nån period i 6an - 7an då jag försökte "passa in" men mådde sjukt dåligt av det. Älskar att jag vågar vara mig själv idag :D



Isf måste vi ju vara galet snygga tsm! :D

2011-01-17 @ 18:45:53
URL: http://tasspuls.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin text. har du skrivit den själv?

2011-01-19 @ 12:58:07
Postat av: Tessan

Tack :) Ja, jag har skrivit den själv.

2011-01-19 @ 19:14:24
URL: http://tesssans.blogg.se/

Glöm inte att lämna en kommentar:

Ditt söta namn:
Daglig läsare? :)

E-postadress?: (Kommer inte att visas)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0