Några skrapsår rikare, både jag och hästen

Red Jacki idag, underbart höstväder att rida i..
Han var dock väldigt taggad men samtidigt ovanligt sammarbetsvillig, körde massa galopparbete och då börjar han bocka och hoppa rakt upp i luften och lyckas komma i obalans och typ fälla sig själv så vi går omkull, trodde ett tag där att de skulle bli en kullebytta för oss båda men det klarade vi oss ifrån, han flög upp hur fort som helst och går omkull yttligare en gång och då kastade jag mig av, då han rullade över på sidan sen innan han skulle upp, så glad att jag inte hade benet emellan.. Ibland är de bra att man slänger sig av utan att tänka efter en extra gång.
Skrapa upp mulen lite och knäna gjorde han oxå skrutten, jag händerna och armarna..

Måste ha sett kul ut för de som stod på gården intill och såg vad som hände, fina märken i den leriga grusvägen blev det med (;


Bra snygg häst har jag iallafall !
Kommentarer

Glöm inte att lämna en kommentar:

Ditt söta namn:
Daglig läsare? :)

E-postadress?: (Kommer inte att visas)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0