- < 3 -

Städat och gjort lite nytta och sen hunnit med stallet, blev en kortare tur ute idag pga den kraftiga blåsten och det hårda passet igår. Jobbade med massa övergångar, halt - galopp, trav - halt - galopp - halt osvosv.. Övergångar gör underverk på min häst definitivt, han blir pigg och lyhörd och kan hålla sig samlad istället för att sticka. Gjorde även skänkelvikningar med olika krav på tvärningen, allt från vanliga skänkelvikningar till så tvära att han flyttade sig rakt insidled utan att röra sig framåt.. 
Han var riktigt taggad idag, ville helst bara springa men lyssnade fint på mina förhållningar ändå för det mesta, ett tag på mitten så travade han i öppna, sluta, skänkelvikning samtidigt typ bara för att han ville framåt fortare, det söta var att han inte låg på bettet utan var fin i munnen även då..
Avslutade med att skritta över åkrarna hem, duktiga ponny skötte sig även där ! 
 
Såna här dagar gör att jag överväger att ha honom kvar, han får mig så glad. Tror nog att storhäst kan vänta för min del, är dock träningarna och tävlingarna jag saknar men kanske kan fixa en häst och bara träna med för tränare istället :) 
 
 
Kommentarer
Postat av: Linda Enarsson

Du kan inte ha han kvar och även köpa stor häst? :)

Svar: Den tanken finns ju och det skulle väl vara det allra skönaste, men sen är det ju det där med stallplats, tid och vilka hästar som klarar av att stå i hagen någon dag extra, vilket Jacki inte mår bra av, Lillen passar det mycket bättre så det är väl därför som det blir Lillen som blir kvar om nån skulle säljas i dagsläget. Men ingenting är klart, skulle jag känna ett större sug efter storhäst så kommer ju den frågan att tas upp på mer allvar :) Så får se vad som händer i framtiden :D
Tessan

2013-04-22 @ 18:38:38
URL: http://splach.blogg.se
Postat av: Linda Enarsson

Okej, låter rimligt :) Själv hade man ju oxå velat ha 2 hästar men ska försöka att jobba mig till en till en början känns det som (; haha.

2013-04-23 @ 14:30:06
URL: http://splach.blogg.se

Glöm inte att lämna en kommentar:

Ditt söta namn:
Daglig läsare? :)

E-postadress?: (Kommer inte att visas)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0