Dagens pass

Blev ingen intervall träning med Jacki idag, han var inte så motiverad till det så ingen ide att ta slut på honom då, man måste ju ta hänsyn till att det har egna initsiativ och måste oxå få vara med och påverka till viss del.
Istället så klättrae vi lite, galopperade upp för långa och branta backar och red runt i skogen. Han kände också för att göra mig extra glad när vi kunde trava över en hel åker, det har inte hänt på flera år!! Vi galopperade även genom flera meter av knädjupt vatten och han tyckte det var kul, min lilla ponny som annars hatar vatten han brukar i vanliga fall vägra sätta sin fot inärheten :)) Vi hoppade även över nedfallna träd, de låg så pass nära så det bara var två galoppsprång imellan så vi tränade lite kombination och avslutade med att skritta av på åkern, man skulle nog ha kunnat sätt mitt leende på miils avstånd ;)
 
Höll dock på att ramla av två gånger, båda gångerna vart han rädd för änder vilket nog är något han verkligen hatar han blir rädd bara Han ser dem på håll när dem står still xD
Ena gången så stod jag med båda fötterna på samma sida av sadeln på någe vis, hahah fattar inte hur jag kom dit eller hur jag kunde hålla mig kvar tills han stannade, min balans är nog inte så dålig trots allt ;)
 
nää, nu ska jag kika lite livesändningar från värlscupen i Göteborg, hejs ! 
Kommentarer

Glöm inte att lämna en kommentar:

Ditt söta namn:
Daglig läsare? :)

E-postadress?: (Kommer inte att visas)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0