Kanske är dags nu..

Åkte till gimork med Jacki igår för att hoppa lite, var inställd på ett roligt pass med en ponny som taggade till och laddade på mot hindrena så som han normalt gör, men så blev det inte riktigt.
Istället satt jag på en ponny som så fort man vände upp mot ett hinder i en bra galopp så började han bromsa och backa av låångt innan hindret och han stannade flertalet gånger och det gör han aldrig annars, sprången var kantiga och ingen kraft alls och det värsta av allt var väl att han inte hade nån bjudning eller glädje över att hoppa, han verkade tycka att hindrena bara stod ivägen.. Kändes så elakt att tvinga honom över hindrerna så jag avbröt rätt så snabbt och lät han varva ner och sen fick han rulla sig vilket han fortfarande uppskattade lika mycket som förut, sötisen :) 
Ska även tillägga att hindrerna inte var höga alls, så det var inte pga höjden som han backade av..
 
Innerst inne så hoppas jag på att han bara hade en dålig dag, men tyvärr så tror jag inte att så var fallet igår för har i 6år aldrig upplevt mig honom sådan inte ens med dåliga dagar.. Det är hemskt när man får börja inse att Jacki kanske börjar bli för gammal för sånt här hur fin och fräsch han än ser ut att vara så kanske han helt enkelt inte har kvar samma vilja och glädjen till just den ridningen längre..
Dags att tänka om nu kanske, härliga uteritter och lite hopp i skogen kanske är det som passar honom bäst nu..
 
Kommentarer

Glöm inte att lämna en kommentar:

Ditt söta namn:
Daglig läsare? :)

E-postadress?: (Kommer inte att visas)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0