-

Hur länge sen vad det sen jag sist skrev? Skitsamma har inget sug på att skriva något intressant utan kör på att bara skriva om mina pass med Jacki, nu när vi börjar komma igång på riktigt igen. Bara för att jag ska kunna kolla tillbaka och kunna läsa av hur allt går, en liten riddakbok helt enkelt!

Åkte till Jacki idag och red honom i paddocken som var nyplogad, hade två upphöjda bommar på ena långsidan, börjar lite lugnt nu efter den ofrivilliga vintervilan som han har haft.
Värmde upp riktigt ordentligt i mycket skritt och trav på halvlånga tyglar, kortade sedan upp dem och jobbade vidare i skritt och trav med miljoner övergångar, kände igenom honom lite med några öppnor i alla gångarter.

Började att rida över bommarna och det märktes att han tyckte det var kul, hoppade som om bommarna var hinder på 1 meter, efter några varv så hade han slutat överhoppa och galopperade över som vanligt, jobbade med att länga och öka galoppen därimellan genom att plocka och lägga till språng, Klockrena ponnie som enkelt längde från 2 språng till hela 5 stycken korta och rejält samlade. deni !


Efter lite mer än 1h så var både jag och Jacki svettiga, och bortsätt från att han envisades med att fatta fel galopp och inte vilja stå still så är jag riktigt nöjd, var ju trots allt första passet på flera månader. 

Ibland så saknar vi ridhuset lite extra ;)
Kommentarer

Glöm inte att lämna en kommentar:

Ditt söta namn:
Daglig läsare? :)

E-postadress?: (Kommer inte att visas)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0