Det skjuts för lite i Sverige !!

Dagen började med jobb från 07.00 till 14.30 en riktigt lugn dag idag. Sköönt
 
Hem till stallet efteråt, fixade klart allt innan jag tog in hästarna, tömkörde Jacki idag som lite variation i hans hårdträning.
Han vilade ju igår så han var väldigt tittig och på grusvägens lååånga raksträcka så blev han rädd för något och dansade omkring på hela vägen, kastade sig och höll på och då kommer det en bil mot oss och eftersom de var världens raksträcka, ingen sol och en grusväg så skulle även en blind ha sett mig och Jacki när han flög över hela vägen, nej han fortsätter köra i samma höga fart ! 
Jag höjer då handen i ett stopptecken mot honom, inte saktade han ner inte ! Jacki står med rumpan rakt ut på vägen och kastar sig omkring tror ni då inte bilen kör rakt förbi i hög fart precis bakom rumpan och turkjäveln i bilen flinar mot mig och sen rusar motorn på bilen, fyfan så arg jag vart inte nog med att jag trodde han skulle köra på oss och sen visar noll respekt och lixom tyckte de var kul ?! Fyfan, ibland borde man ha en pistol i fickan !! 
 
Förutom de så hittade jag tre större sår på Jacki bakom frambenet, hur han nu lyckats göra illa sig där ? Men med hjälp av pappa så lyckades jag göra rent och smörja in, så om vi fortsätter så varje gång vi är i stallet så ska de nog läka bra på bara några dagar :) 
 
Min fina i sin tömkörningsutrustning, tömkörde även på vanligt tvådelat bett för variationens skull, kör och tömkör oftast med skarpare bett pga olyckan vi var med om tidigare när vi var ute och körde, glad att Jacki lever efter de.. 
Kommentarer

Glöm inte att lämna en kommentar:

Ditt söta namn:
Daglig läsare? :)

E-postadress?: (Kommer inte att visas)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0