HoppÖvning

Helt sjukt att jag fyller 20 år om bara två dagar, helt ofattbart !
Ska börja att åka till ridhuset några gånger ibland för att kunna hoppa ordentligt nu, så har kikat igenom en massa övningar som jag är riktigt sugen på att köra, som är anpassade efter Jacki och hans styrkor och svagheter.
Less på att bara tramsa runt på hinder som inte ger något speciellt, banor och hinder som utmanar är det som gäller, ska man utvecklas så kan man inte bara lulla runt på för enkla saker som man redan klarat av en miljon gånger..

En övning som jag gillar att köra men som dock var evigheter sen, hoppas min skiss inte blev allt för dålig (:


"Evighetsbanan" En perfekt bana för att hitta rätt rytm, något positivt och smidigt är också att man kan rida banan åt båda hållen. Perfekt för oss som tränar själva och inte orkar bygga om banorna för att byta håll varje gång. 
Se till att hålla en jämn rytm genom hela banan, även i svängarna, se till att ställa igenom hästen i svängarna och rid bra vägar och se till att komma mitt på hindrerna.

Rid inte övningen för länge, räcker med några varv åt båda hållen för att inte trötta ut hästen i onödan ! 
Kommentarer

Glöm inte att lämna en kommentar:

Ditt söta namn:
Daglig läsare? :)

E-postadress?: (Kommer inte att visas)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0