Någonting som stör mig är..

De personer som sitter och rider runt på sina stora hästar och skryter om att de har hoppat 110-120. Visst om dem bara hade blivit glada och vill dela med sig, men att skryta är så himla fel.
Jag har hoppat dom höjderna med min ponny!
Det är som om jag skulle skryta över att jag har hoppat ett hinder på 80-90cm.. 
Ni förstår ju själva att om ni har en häst på 170cm i mkh så är det bara självklart att ni ska kunna hoppa 120 utan problem, ni ska kunna hoppa en bana på den höjden med samma enkelhet som jag hoppar en bana på 90cm med min ponny. För enligt er storhästryttare så är 90 ingen höjd att tävla på, men då menar ni alltså att 120 inte är någon höjd för er att tävla på? - eller hur var det nu, juste..Ni skröt ju om att ha hoppat ett hinder på den höjden, inte tävlat en hel bana.
Jag har själv hoppat 110-120 med Jacki och då var det stort, varför? jo just för att det bara är runt 20cm längre än vad han är hög, samma som om ni skulle hoppa 150..

Vill inte förstöra glädjen för en massa folk nu, vill bara väcka er lite.

För jag är less på att folk ser ner på mig för att jag tävlat ponny på höjderna 1m -1.10m, det är som att jag ska se ner på er för att ni bara tävlar era hästar i 140..

Varför ska höjden respekteras mera för att ni rider stora hästar, än vad den gör för oss som rider ponny?
Vi ponnyryttare pressas ofta upp i klasserna för att tex 90cm låter lågt, men en storhästryttare kan ligga och rulla på 110 höjder i flera år och det anses vara högt att ligga på den nivån..
Höjden ska inte räknas efter vad vi människor uppskattar som högt när vi står på marken, höjden ska kopplas till
hästen som man sitter på, dess mankhöjd, spänst, teknik och vilja.. 

Inga som helst problem att ta sig över hinder på 90cm, hööögt över ! ♥ ↑  ↓


Hur låga än hindrerna ser ut att vara så ligger alla på omkring 90 - 1m, Underbara ponny som hoppar de höjdarna med lätthet och så högt över ! ♥
Kommentarer
Postat av: Sofia

Sv: Tack så mycket :D
Heh ja han är engelskt fullblod :)

2013-03-07 @ 09:31:49
URL: http://borttaget.blogspot.com
Postat av: Noomie Sundell

TAck så mycket! :)
En sån sadel låter ju hur smidig som helst. Snacka om möjligheter! :D

Svar: Jaa, den är riktigt smidig :)
Tessan

2013-03-08 @ 09:05:37
URL: http://lexx.blogg.se
Postat av: Nika

sv: Tack, ifrån Makedonien :)

2013-03-08 @ 19:47:57
URL: http://mynameisnika.devote.se

Glöm inte att lämna en kommentar:

Ditt söta namn:
Daglig läsare? :)

E-postadress?: (Kommer inte att visas)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0