Markarbete

Paddocken har äntligen torkat upp och är inte för mjuk att rida i längre så nu kan jag äntligen börja träna ordentligt!
La fram lite galopp bommar på olika avstånd, börjar lite lätt eftersom vi inte har hoppat sen i somras.
Jacki tyckte det var riktigt kul med lite bommar och blev taggad och drog på ibörjan och hoppade över bommarna men efter några gånger så tog han dem ordentligt samt lyssnade på mig.
Jobbade mycket med att variera antalet galoppsprång både genom tempo och även genom att rida över bommarna på böjt spår olika snävt..

Jacki var så pass taggad så att han vände runt på en 5öring när jag skulle vända upp mot bommarna, sötfisen
Älskar att jobba med honom när han är så här positiv till arbete, avslutade med att skritta ut en bit över åkrarna.
Han blev lite svettig, syns dock inge bra på bilden men hela han var genomblöt av svett och hela utrustningen såsom benskydd, schabrak och förbygeln var helt löddrigt av svett.



Även jag var helt slut efter passet så belönade mig lite genom att äta glass med hallon m&m´s och en massa kolasås :D
 
Kommentarer

Glöm inte att lämna en kommentar:

Ditt söta namn:
Daglig läsare? :)

E-postadress?: (Kommer inte att visas)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0