Terränghoppning !

Åkte iväg med Lina och våra hästar igår till en terrängbana i närheten, hade inga höga förväntningar alls utan hade inställningen att vara nöjd om jag satt kvar typ.
Men jag tror min lilla ponny, som såg jävligt liten ut bredvid Linas häst, tyckte det var riktigt kul, han hoppade riktigt fint och tog tag i alla hinder ordentligt och gjorde inga försök till att kasta av mig, några glädjebockar bljöd han på mellan hindrerna men det är ju bara sött. 
Vi test hoppade först några hinder var för sig innan vi tog dem i en följd, lagom höjder var det på hindrena också man behövde liksom inte oroa sig för att komma lite fel men det fanns även några som var lite högre :) 
Fanns ett litet upp / ner hopp, däckhinder, stockar i olika storlekar, hinder oberoende av varandra samt även några "serier". Helt perfekt för att vara första gången för mig och Jacki på terrängbana med fasta hinder.
Nu har jag tänkt åka dit några gånger till, hoppa lite och få upp ett lite högre tempo för igår kördes det lite mer på att känna av Jacki och märkte även hur ostabil jag har blivit i min sits så det måste jobbas på innan tempot sätts upp, men sen så ska jag och lilla Jacki ta oss iväg till en riktig fälttävlandsbana och hoppa, fyfan va jag längtar !! 
 
Glad och svettig häst i transporten på väg hem, så glad att jag kan hantera honom helt själv när jag åker iväg, han lastar sig själv och är så lugn och fin att ha och göra med.. 
Nu ska jag bara lära mig att köra transport så jag kan ta mig till såna här tillfällen helt själv. 
Kommentarer

Glöm inte att lämna en kommentar:

Ditt söta namn:
Daglig läsare? :)

E-postadress?: (Kommer inte att visas)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0